Regulamin Platformy Sprzedażowej FOODBUY.PL

§ 1.

Ilekroć używane będą w dalszej części niniejszego dokumentu następujące pojęcia przypisywać należy im znaczenie odpowiednio poniżej wskazane:

Operator - Foodbuy Sp. z o.o., ul. Lindleya 16, 02-013 Warszawa

REGON: 387310580, NIP: 7011000378, KRS: 0000864200,

Dropshipping - usługa zlecona przez Sprzedawcę, a świadczona przez Operatora, polegająca na bezpośrednim dostarczeniu towarów Klientowi Końcowemu,

Klient Końcowy - osoba lub podmiot, z którym Sprzedawca zawarł Umowę sprzedaży towaru;

Sprzedawca - przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w postaci sprzedaży internetowej, nabywający u Operatora usługę Dropshipping, którego system informatyczny obsługujący sprzedaż internetową jest zintegrowany z serwisem internetowym Operatora.

Usługa – usługa świadczona przez Operatora w ramach serwisu, na zasadach określonych w Umowie między Operatorem a Sprzedawcą.

Cennik Opłat – umieszczone w serwisie internetowym Operatora Foodbuy.pl zestawienie wskazujący w szczególności koszty umieszczenia ofert sprzedaży towarów w systemie informatycznym Operatora obsługującym sprzedaż internetową. 

§ 2.

  1. Operator oświadcza, że działa w porozumieniu z Izbą Gospodarczą Gastronomii Polskiej.
  2. Operator oświadcza, że działa w porozumieniu z Pierwszym Polskim Portalem Gastronomicznym Gastrona.pl
  3. Operator oraz Sprzedawca zobowiązują się współpracować na zasadzie Dropshippingu, w ramach której to współpracy Operator udostępni Sprzedawcy niezbędną infrastrukturą informatyczną oraz zapewni dostęp do kompleksowej obsługi logistycznej.
  4. Udostępnianie konta w serwisie internetowym Operatora podmiotom trzecim jest zabronione.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe przy składaniu zamówienia lub innych niezgodności, które powstały wskutek przekazania błędnych danych.
  6. Operator nie bierze udziału w transakcjach zakupowych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem końcowym, przez co nie ponosi odpowiedzialności za te transakcje.
  7. Operator nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby, w szczególności za osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta na platformie Dropshipping, w wyniku niezachowania ostrożności przy posługiwaniu się loginem lub hasłem.
  8. Sprzedawca udziela nieodpłatnej, niewyłącznej, nieprzenaszalnej zgody na wykorzystywanie przez Operatora materiałów i informacji dostępnych dzięki integracji przy użyciu pliku XML lub csv. Wykorzystywanie materiałów i informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim, do innych celów i przez inne osoby, aniżeli określono w Umowie jest zabronione.
  9. Cennik Opłat został umieszczony w serwisie internetowym Operatora dostępnym pod adresem www.foodbuy.pl. Cennik Opłat może ulec zmianie, co nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu. Nowy Cennik Opłat wchodzi w życie z upływem co najmniej dwóch tygodni licząc od dnia umieszczenia nowego Cennika Opłat w serwisie internetowym Operatora, chyba że treść Cennika Opłat wskazuje inną, późniejszą datę jego wejścia w życia.

§ 3.

  1. Sprzedający ma prawo umieszczać oferty sprzedaży produktów spożywczych, przemysłowych oraz usług.
  2. Sprzedawca umieszcza w systemie Operatora produkty samodzielnie lub importuje bazy danych z udziałem pracownika Operatora.
  3. Postawą naliczenia opłaty jest liczba jednostek magazynowych SKU (Stock Keeping Unit) umieszczonych w systemie Operatora.
  4. Każdy Sprzedawca może umieścić dowolną liczbę SKU produktów spożywczych, przemysłowych oraz usług zgodnie z zawartą z Operatorem Umową.
  5. Wszystkie produkty oferowane przez Sprzedawcę muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba, że inny ich stan wyraźnie zaznaczy w ofercie.
  6. Zmian w dostępności produktów oraz modyfikacjach produktów Sprzedawca dokonuje nie rzadziej niż raz na dobę.

§ 4.

  1. Wszystkie ceny podane na stronach produktowych na platformie Operatora wyrażone są w polskiej walucie i są cenami netto (nie zawierają podatku VAT). Mogą być też podane ceny brutto.
  2. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie po zalogowaniu na konto, w momencie składania zamówienia.
  3. Sprzedający może prowadzić swobodną politykę cenową, rabatową, promocyjną. 

§ 5.

  1. Składanie i realizacja zamówień przez Klienta końcowego odbywać się może każdorazowo wyłącznie za pośrednictwem serwisu internetowego Operatora dostępnego pod adresem  www.foodbuy.pl przy wykorzystaniu przez Sprzedającego przypisanego do niego konta, utworzonego w tym serwisie.
  2. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje możliwe sposoby płatności za zamówiony towar określone wyrażeniami: „płatność gotówką przy odbiorze”, „płatność przelewem” lub „płatność natychmiastowa” lub podobnymi.
  3. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje adres miejsca towaru, objętego danym zamówieniem, dla Klienta Końcowego.
  4. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje możliwe sposoby realizacji zamówienia: „dostawa realizowana przez Sprzedawcę”, „możliwy odbiór towaru przez klienta końcowego” lub „usługa kurierska”.
  5. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje ilość lub liczbę magazynową towaru.
  6. Nadanie zamówieniu oznaczenia statusu w serwisie internetowym Operatora jako „Oczekiwanie na wpłatę” jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji, z tym zastrzeżeniem, iż Sprzedawca może odmówić przyjęcia zamówienia zmieniając oznaczenie statusu zamówienia w serwisie internetowym Dostawcy na „Anulowane”.
  7. Zamówienie nie może być anulowane przez Sprzedającego lub zmodyfikowane w przypadku zmiany oznaczenia statusu zamówienia w serwisie internetowym Operatora na „Przetworzone”.
  8. Towary będą dostarczane na adres dostawy Klienta Końcowego w opakowaniach dostosowanych do właściwości asortymentowej oraz odpowiadających warunkom transportu i odbioru, a także w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniami lub zniszczeniem w transporcie.
  9. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru oraz własność towaru po wydaniu towaru przewoźnikowi, celem dostarczenia towaru do Klienta Końcowego, jest po stronie Sprzedającego. Wydanie towaru Klientowi końcowemu jest chwilą przejścia własności towaru na Klienta Końcowego, przy czym dokumentem potwierdzającym wydanie towaru jest list przewozowy.
  10. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje informację o terminie realizacji zamówienia.
  11. W przypadku nieodebrania przesyłki, bądź odmowy jej przyjęcia przez Klienta Końcowego zostanie ona przesłana do Sprzedawcy na koszt Klienta końcowego.

§ 6.

  1. Operator nie pobiera marży od transakcji dokonywanych w jego systemie.
  2. Operator nie pobiera prowizji od transakcji dokonywanych w jego systemie.
  3. Operator pobiera jednorazową opłatę wpisową, zależną od liczby SKU ofert umieszczonych w systemie, celem przygotowania systemu do obsługi oferty Sprzedającego w wysokości opisanej w Cenniku.

  4. W przypadku zmiany przedziałów SKU w trakcie trwania umowy na wyższy zakres, opłata wpisowa zostanie pobrana zgodnie z cennikiem, proporcjonalnie do okresu, z naliczeniem od początku następnego miesiąca.
  5. Operator pobiera opłatę serwisową.
  6. Opłata serwisowa jest wyrażona w kwocie za jeden miesiąc.
  7. Opłata serwisowa jest wnoszona przez Sprzedającego za dowolną liczbę miesięcy lub comiesięcznie.
  8. Opłata serwisowa zależna jest od przedziałów, w których mieści się liczba SKU.

  9. W przypadku zmiany przedziałów SKU w trakcie trwania umowy na wyższy zakres, opłata serwisowa zostanie pobrana zgodnie z cennikiem, proporcjonalnie do okresu, z naliczeniem od początku następnego miesiąca.
  10. Opłaty serwisowe członków Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej będą wprowadzone na warunkach preferencyjnych.
  11. Zwiększenie liczby SKU, które powoduje przekroczenie danego przedziału, powoduje naliczenie opłaty zgodnej z cennikiem dla danego przedziału SKU.
  12. Dodatkowe usługi, na rzecz Sprzedającego w systemie są regulowane oddzielnymi umowami. 
  13. Sprzedawca zobowiązany jest przy każdej ofercie umieszczonej w systemie Operatora określić czy oczekuje dokonania płatności za zamówiony towar przed jego wysłaniem do Klienta Końcowego.
  14. Płatność za towar obejmuje każdorazowo cenę sprzedaży, za którą Klient końcowy nabył towar zgodnie ze złożonym zamówieniem, koszty związane z dodatkowymi opłatami obciążającymi daną formę płatności oraz koszty transportu towaru, w tym koszty jego przygotowania do wysyłki.
  15. Sprzedawca oświadcza, czy jest podatnikiem podatku VAT i czy jest upoważniony do otrzymywania faktur VAT, przy czym upoważnia on Operatora do wystawiania faktur VAT bez jego podpisu. Każdorazowo do sprzedanego towaru wystawiana jest dla Zamawiającego faktura VAT.

§ 7.

  1. Zamówiony towar może być dostarczany jest na terenie całej Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej lub może być dostarczany osobiście przez Sprzedającego lub odbierany osobiście przez Klienta końcowego.
  2. Za wystawienie oraz wysłanie do Klienta Końcowego faktur VAT dokumentujących sprzedaż zakupionego towaru odpowiedzialny jest Sprzedający.
  3. Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji zamówienia + czas dostawy. Zdeklarowany przez firmę kurierską czas dostawy to maksymalnie 24 godziny. Operator nie poznosi odpowiedzialności za czas dostawy.

§ 8.

  1. Sprzedawca przy każdej ofercie podaje informację czy pokrywa koszt usługi kurierskiej czy oczekuje tego od Klienta Końcowego.
  2. Koszt dostawy kurierskiej może zależeć od zamawianego towaru.
  3. Koszt dostawy kurierskiej zamówionego towaru na terenie Polski oraz jego opakowania zostaje określony przez firmę kurierską.

§ 9.

  1. Sprzedawca i Operator wspólnie dokładają wszelkich starań, aby proces kontroli jakości  realizacji Dropshippingu przebiegał poprawnie a towary z wadami fizycznymi nie zostały wprowadzone do obrotu.
  2. Operator nie jest stroną umowy pomiędzy Sprzedawcą i Klientem Końcowym, co oznacza w szczególności, iż:
        a) wszelkie rozliczenia z tytułu takich umów odbywać będą na zasadach i warunkach określonych przez ich strony,
        b) realizacja jakichkolwiek obowiązków lub uprawnień przez Klienta Końcowego związanych z zawartą ze Sprzedawcą umową, zwłaszcza gdy Klient Końcowy występuje jako konsument, odbywa się bez udziału Operatora.
  3. Sprzedawca samodzielnie określa warunki reklamacji i swojej odpowiedzialności z zastrzeżeniem, że:
        a) jeżeli Sprzedawca uzna zgłoszoną przez Klienta Końcowego wadę produktu i zasadność reklamacji, wówczas towar powinien zostać wymieniony na nowy lub też wartość towaru powinna być zwrócona Klientowi końcowemu.
        b) zwrot należności pieniężnej w procesie reklamacji może nastąpić gdy reklamacja została uznana i dany towar nie występuje już w ofercie handlowej. 
  4. Operator nie będzie odpowiedzialny za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań związanych z realizacją Dropshippingu z powodu siły wyższej, przez którą rozumie się nagłe zdarzenie uniemożliwiające wykonanie zobowiązania niezależne od Operatora, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne oraz akty organów władzy i administracji państwowej.

§ 10

  1. Umowa między Operatorem a Sprzedawcą zostaje zawarta na minimum 12 miesięcy.
  2. Zakończenie świadczenia Usługi nastąpić między Operatorem a Sprzedawcą może w każdej chwili trwania umowy. Świadczenie usługi kończy się z ostatnim dniem umowy.
  3. W przypadku zakończenia świadczenia, Sprzedawca bezpowrotnie traci dostęp do wszelkich danych, informacji, treści, historii transakcji, grup odbiorców wprowadzonych oraz wytworzonych, monitorowanych w trakcie korzystania z serwisu po upływie 6 miesięcy od daty zakończenia usługi.  W przypadku powtórnego uruchomienia dostępu do serwisu po upływie 6 miesięcy od daty zakończenia świadczenia usługi, historia konta Sprzedawcy nie będzie kontynuowana.
  4. Rezygnację ze świadczenia usług przez Operatora należy przesłać e-mailowo na adres poczty elektronicznej biuro@foodbuy.pl lub na adres korespondencyjny: Foodbuy Sp. z o.o., ul. Lindleya 16, 02-013 Warszawa
  5. Sprzedawca, podczas rejestracji na stronie www.foodbuy.pl zobowiązany jest do wniesienia jednorazowej opłaty wpisowej, zgodnie z wybranym przedziałem SKU.
  6. Sprzedawca wnosi opłatę serwisową nie wcześniej niż po oficjalnym otwarciu serwisu dla Klienta Końcowego.

§ 11.

  1. Przetwarzanie danych osobowych Klientów Końcowych będzie zgodne z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.19ze zm.). Dane osobowe Klientów Końcowych są gromadzone i przetwarzane przez Operatora w celach związanych wyłącznie z realizacją na rzecz Sprzedającego Dropshippingu.
  2. Administratorem danych osobowych Klientów Końcowych będzie Operator. Operator nie będzie powierzał innym podmiotom prawa przetwarzania danych osobowych Klientów Końcowych, chyba że jest uzasadnione celem realizacji umowy (w tym dostarczenia Klientowi Końcowemu towarów) lub realizacją innych przepisów prawa.
  3. Każdemu Klientowi Końcowemu przysługuje prawo do wglądu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania lub żądania ich usunięcia. Żądanie usunięcia danych jest równoznaczne z rozwiązaniem ze skutkiem natychmiastowym każdej umowy o realizację Dropshippingu dotyczącej dostarczania towarów na adres dostawy danego Klienta Końcowego.
  4. Operator w związku z realizacją Dropshippingu będzie gromadził i przetwarzał dane osobowe wyłącznie w zakresie niezbędnym do świadczenia na rzecz Zamawiającego usług na podstawie umów cywilnoprawnych, a zatem zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.19 ze zm.) oraz zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, s.1) („RODO”).
  5. Likwidacja lub czasowa dezaktywacja konta przypisanego do Sprzedającego w serwisie internetowym Operatora skutkuje rozwiązaniem Umowy między Operatorem a Sprzedawcą ze skutkiem natychmiastowym oraz odstąpieniem od realizacji zamówień, z wyłączeniem tych zamówień, w których Klient końcowy dokonał płatności za zamówienia, które będą realizowane przy odpowiednim zastosowaniu postanowień rozwiązanej Umowy oraz indywidualnie uzgodnionych warunków realizacji Dropshippingu.
  6. Likwidacja lub czasowa dezaktywacja konta przypisanego do Sprzedającego w serwisie internetowym Operatora może nastąpić na wniosek Sprzedającego lub w oparciu o decyzję Operatora.
  7. Operator zastrzega sobie prawdo do likwidacji lub czasowej dezaktywacji konta  Sprzedającego w serwisie internetowym Operatora, jeżeli stwierdzi:
  • naruszenie przez Sprzedającego postanowień Umowy między Operatorem a Sprzedawcą lub indywidualnie uzgodnionych warunków realizacji Dropshippingu,
  • powstanie po stronie Sprzedającego zaległości w realizacji przez Sprzedającego płatności na rzecz Operatoraw zakresie współpracy gospodarczej Stron innej niż realizacja Dropshippingu dłuższej niż 2 okresy rozliczeniowe.

 8. Sprzedający wyraża zgodę na przeniesienie przez Operatora praw i obowiązków wynikających z Umowy na inny podmiot. Przeniesienie następuje poprzez złożenie przez Operatora oświadczenia Sprzedającemu. Oświadczenie wskazuje podmiot, na który zostaną przeniesione prawa i obowiązki wynikające z Umowy między Operatorem a Sprzedawcą.

9. Operator powierza Sprzedawcy przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu objętym zawartą między Stronami Umową o współpracy w modelu Dropshipping.

10. Operator oświadcza, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.19 ze zm., dalej zwana ustawą), które przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, s.1) („RODO”).

11. Operator oświadcza ponadto, że działa w celu bezpośrednio związanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

12. Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe przekazane przez Operatora wyłącznie w zakresie i w celu określonych Umową o współpracy między Operatorem a Sprzedawcą w modelu Dropshipping oraz niniejszym Regulaminem. Dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedającego w celu realizacji zamówień w ramach usługi Dropshipping.

13. Zakres przetwarzania obejmuje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres doręczenia, numer telefonu, adres e-mail.

14. Poprzez przetwarzanie danych rozumie się jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych.

15. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. Ewentualne spory powstałe na tle realizacji przedmiotu umowy strony poddają rozstrzygnięciu sądu właściwego dla siedziby Operatora.

16. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszego Regulaminu będą publikowane na stronie Operatora.

Warszawa, dnia 19 marca 2024 r.