Zapraszamy na Nasze Stoisko na EUROGASTRO 2024 - F5.26

21/02/2024
by Foodbuy Grzyb

Mamy już wiele podpisanych Umów z Partnerami Projektu - Zapełniamy półki produktami. Pierwsza odsłona Platformy Zakupowej już 12-14 marca 2024 r. na EUROGASTRO 2024 - Nadarzyn - PTAK Warsaw EXPO. STOISKO F5.26. Zapraszamy...

Szukamy Partnerów Projektu

11/11/2023
by Foodbuy Grzyb

Na targach HORECA 2023 w dniach 8-10 listopada Sławomir Grzyb - Prezes Zarządu prowadził w imieniu Spółki Foodbuy rozmowy z wystawcami w poszukiwaniu firm Partnerów Projektu. Nasze stoisko odwiedzili zaprzyjaźnieni Szefowie kuchni, między innymi Karol Okrasa i Kurt Scheller.

 
 


Rabaty na paliwo dla uczestników FOODBUY.

10/07/2023
by Foodbuy Grzyb

Specjalnie dla uczestników FOODBUY, posiadających samochody firmowe przygotowaliśmy ofertę rabatową na paliwo. Ponadto umowa Foodbuy- Flotex zakłada, że branża gastronomiczna i sprzedawcy Foodbuy będą mogli bezgotówkowo kupować paliwo w całej sieci stacji ORLEN , BLISKA, SHELL, BP oraz AMIC z użyciem kart paliwowych. 

Korzyści z uczestnictwa w Foodbuy.

Od uczestników Foodbuy nie wymagamy: gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych czy blokad środków na koncie. To otwiera dostęp do rabatów dla każdego przedsiębiorcy. Rozwiązanie polega na systemie pre-paid czyli zasilaniu swojego rachunku i rozliczaniem transakcji właśnie z tego rachunku na bieżąco. Tankując paliwa firma pomniejsza kwotę środków wpłaconych na ten cel na dedykowanym rachunku. Aby zapobiec sytuacji całkowitego wyczerpania środków na koncie, nasz system kontroluje ilość dokonywanych zakupów i w odpowiednim czasie informuje Klienta o stanie salda w formie komunikatu sms i e-mail. Dokonywanie transakcji na stacjach poszczególnych koncernów odbywa się za pomocą różnych kart, rozliczanie -  w tym fakturowanie - z jednego konta, co znacznie ułatwia zarządzanie.

Oszczędność

Oszczędności to nie tylko rabat, ale też cena wyjściowa. W naszym portalu klienta wprowadziliśmy innowacyjną w Polsce usługę „Mapa cen". Klienci mogą tam zobaczyć aktualne ceny ON ze wszystkich stacji, na których miały miejsce tankowania klientów FLOTEX. Dzięki takim informacjom łatwo zaoszczędzić dodatkowe pieniądze.


Rozliczanie

- transakcje paliwowe, pozapaliwowe oraz opłaty za karty (obsługa miesięczna) rozliczane będą w formie pre-paid: należności z tytułu zakupionych paliw pobierane będą na bieżąco z wpłaconej zaliczki.

Fakturowanie + raport z rozbiciem na poszczególne grupy VAT:

Cyklicznie, każdego miesiąca, otrzymają Państwo fakturę zbiorczą wraz z zestawieniem wpłat i rozliczeń, a także specyfikację wszystkich transakcji, z uwzględnieniem daty tankowania, miejsca tankowania (podana jest konkretna stacja, na której dokonano tankowania), ilości paliwa w litrach, ceny paliwa, która w dniu tankowania obowiązywała na słupku, ceny po rabacie, wartości brutto, netto i VAT, numeru rejestracyjnego pojazdu i oczywiście numeru karty.
Do każdej karty mogą Państwo przypisać odpowiednią grupę VAT.

Foodbuy i Flotex Polska wychodząc naprzeciw potrzebom branży gastronomicznej i spożywczej oraz  zmieniającym się standardom w zakresie rozliczeń VAT, generuje na indywidualnym Panelu Klienta numer prefiks do płatności metodą split payment, co znacząco ułatwia i porządkuje formalności związane z księgowością w firmie.

Korzystanie z systemu faktury elektronicznej zapewnia m.in.:

archiwizację dokumentów w wersji elektronicznej (PDF) przez okres wymagany prawem – co najmniej 5 lat,
możliwość szybkiego wyszukiwania, sortowania dokumentów według ustalonych kryteriów, np.data wystawienia, numer dokumentu,
rejestrowanie pobrania każdego dokumentu,

Opłaty za autostrady

Przy pomocy kart paliwowych Orlen, Shell oraz BP  można wnosić opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrad A1, A2 i A4. Transakcje takie również znajdą się na fakturze zbiorczej. Dzięki temu Klienci unikają konieczności zbierania paragonów za przejazd drogami płatnymi. Każda transakcja jest obciążona opłatą manipulacyjną w wysokości 3 %.

Koszty

Dla Członków Państwa Grupy koszt wydania karty Orlen to 10zł płatne jednorazowo. Koszt karty z BP, Shell oraz AMIC - bezpłatnie. Karta jest ważna 3 lata, a miesięczna obsługa każdej karty to 1zł netto.

Rodzaje kart

- karta na numer rejestracyjny - służy wyłącznie do tankowania przypisanego do niej samochodu - najbezpieczniejsze rozwiązanie

- karta imienna - wskazana osoba może zatankować dowolny samochód lub napełnić zbiornik zewnętrzny

- karta wydana na firmę - dowolna osoba może zatankować dowolny samochód lub napełnić zbiornik zewnętrzny.

Unikalny system zamawiania kart:

Wystarczy, że Klient zainteresowany ofertą uzupełni e-wniosek, wpisze przygotowany dla Państwa grupy kod promocyjny, a karty znajdą się u Niego maksymalnie w ciągu 10 dni. Wypełnienie wniosku nie potrwa dłużej niż 10 min.

Kolejnym krokiem po uzupełnieniu wniosku jest podpisanie umowy, którą otrzymuje Klient na wskazany adres mailowy. Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z miesięcznym terminem wypowiedzenia.

Rabaty z Foodbuy i Flotex Polska

W ramach współpracy proponujemy rabat za każdy zatankowany litr paliwa:
  • 9 gr brutto za każdy zatankowany litr paliwa w sieci stacji paliw Orlen
  • 9 gr brutto za każdy zatankowany litr paliwa w sieci stacji paliw Bliska
  • 10 gr brutto za każdy zatankowany litr paliwa w sieci stacji paliw BP
  • 11 gr brutto za każdy zatankowany litr paliwa w sieci stacji paliw SHELL, z wyłączeniem LPG,

w sieci stacji  AMIC,  dla  transakcji  dotyczących  towarów  i/lub  usług  wskazanych  we  FLOTEX  List  Price, o której mowa w Ogólnych Warunkach Handlowych realizacji Transakcji przy użyciu Kart Paliwowych, Klienta  obowiązują  ceny  podane  we  FLOTEX  List  Price  ogłoszonej  na  dany  dzień,  niezależnie  od  ceny detalicznej tych towarów i/lub usług obowiązującej na stacjach AMIC

Oszczędności mogą być jeszcze większe dzięki monitorowaniu cen w okolicy 

Bezpłatny dostęp dla wszystkich firm do naszej usługi "Mapa cen" pozwalającej tankować na najtańszych stacjach.

Możliwość wniesienia opłat za przejazd płatnymi odcinkami autostrad A1, A2 i A4 za pomocą kart paliwowych.
Punkty VITAY, PAYBACK, Club Smart,Driver Club  – wyjątkowo nasi Klienci mogą zbierać punkty nawet za tankowanie podstawowego rodzaju paliwa na stacjach Orlen, punkty można zbierać również na stacjach BP, Shell oraz AMIC.
Usługa mobiParking – wygodne opłaty za parkowanie w ponad 50 miastach w Polsce (przez komórkę).
Usługa viaToll prepaid – możliwość opłat za drogi w trybie prepaid.
Usługa mFLOTA - umożliwia realizację transakcji flotowych za pomocą aplikacji bezpośrednio przy dystrybutorze.

GPS - instalacja nie tylko w samochodach osobowych czy ciężarowych, ale także w różnego rodzaju maszynach budowlanych.


DPD Polska oraz DPD Food będą odpowiedzialne za proces dostarczania produktów w FOODBUY

01/07/2023
by Foodbuy Grzyb

Kolejny znaczący partner dołącza do Foodbuy. DPD Polska będzie odpowiedzialne za dostarczanie produktów sprzedawanych bezpośrednio do gastronomii. Firma zapewnia dostarczanie przesyłek do polskich gastronomów maksymalnie w 24 godziny, również z zachowaniem ciągu chłodniczego. DPD Polska odbierze i dostarczy paczki do każdego miejsca w Polsce. DPD Food według wybranych obszarów. Sprzedawcy Foodbuy będą mieli możliwość bezpośredniej integracji z DPD poprzez BaseLinker lub moduł Furgonetka. 

  

DPD POLSKA należy do DPDgroup (wcześniej Dynamic Parcel Distribution i Deutscher Paketdienst) – francuskiego przedsiębiorstwa spedycyjnego o globalnym zasięgu, będące w 83,32% własnością państwowego francuskiego holdingu GeoPost – spółki zależnej La Poste. Pozostałe udziały należą do DPD Systemlogistik GmbH & Co. KG (10,47%) oraz DPD Zeitfracht GmbH & Co. KG (6,21%). W 2020 firma zanotowała przychody w wysokości 11 mld euro, dostarczyła około 7.5 mln paczek dziennie.

SGGW dołącza do misji FOODBUY

23/06/2023
by Foodbuy Grzyb

Foodbuy otwiera nowe drzwi do rynku gastronomii dla polskich rolników i producentów rolnych. Już teraz każdy rolnik może sprzedawać przez Foodbuy. Ale aby ten kanał sprzedaży był jeszcze bardziej wydajny powstaną mikro-centra logistyczne na poziomie wsi, gmin i powiatów. Do realizacji tej misji dołącza Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. 

W siedzibie Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej powołano konsorcjum Foodbuy - SGGW - IGGP. 

Wynikiem projektu będzie systemowe umożliwienie rolnikom i producentom rolnym sprzedaży w bezpośrednim kanale sprzedaży Foodbuy do rynku HoReCa. Projekt skróci łańcuch dostaw do gastronomii. Uzupełni brakujące ogniwo operacyjne, polegające na agregacji ofert, konfekcjonowania zamówień i przygotowania do odbioru lub wysyłki kurierskiej surowców rolnych na poziomie powiatu, gminy lub nawet pojedynczej wsi. Projekt doprowadzi do zbudowania powtarzalnego modelu działania – kooperacji z rynkiem gastronomicznym, bez ingerencji jakichkolwiek pośredników. Wzorcowy model, który będzie efektem projektu, będzie mógł być wdrażany według opracowanego schematu. System informatyczny Foodbuy, który odpowiada za bezpośrednie zakupy do gastronomii, przewiduje nie tylko ułatwienie procesu sprzedaży żywności do HorReCa ale też bezpośrednie płatności na konta rolników. Projekt jest skierowany przede wszystkim do średnich i małych producentów żywności na terenach wiejskich, którzy nie kooperują hurtowo z pośrednikami. Realizacja projektu umożliwi nieznane dotąd rolnikom możliwości handlowe do nawet około 50 tysięcy lokali gastronomicznych w całej Polsce, bez względu na lokalizacje sprzedającego. 

Zdjęcie: Podpisanie umowy powołującej konsorcjum Foodbuy- SGGW- IGGP. Od lewej: Jacek Czauderna, Prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej, Robert Kazimierski, Prezes Foodbuy, Sławomir Grzyb, sekretarz Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej, dr Barbara Wyrzykowska, Adiunkt w Instytucie Zarzadzania SGGW,  dr inż. Agnieszka Tul- Krzyszczuk, Adiunkt w Instytucie Zarzadzania SGGW.

Rejestracja sprzedawcy krok po kroku

16/06/2023
by Foodbuy Grzyb

Rejestracja nowego sprzedawcy w systemie Foodbuy jest prosta ale składa się z kilku etapów. Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak stać się Sprzedawcą Foodbuy.

1. Wejdź na stronę https://foodbuy.pl/

2. Wejdź w zakładkę "Zostań sprzedawcą"  

3. Uzupełnij dane swojej firmy oraz wybierze plan Sprzedawcy (liczba SKU). Od tego wyboru zależy liczba indeksów produktów w systemie Foodbuy, opłata wpisowa oraz comiesięczna opłata serwisowa. Więcej informacji na temat warunków znajdziesz w Regulaminie Foodbuy

4. Na wskazany adres mailowy otrzymasz powitalną wiadomość. Kliknij wskazany link aby przejść do opłaty wpisowej.

 

5. Link przeniesie Cię do opłat wpisowych. Wybierz tę, która jest zgodna z Planem Sprzedawcy (liczba SKU)

6. Zostanie Ci wyświetlone podsumowanie wyboru. Koniecznie wpisz NIP swojej firmy. Nie zmieniaj ilości, niech pozostanie "1". Następnie naciśnij "Do koszyka". W kolejnym oknie wybierz przycisk "Kasa".

7. W kasie uzupełnij dane, wybierz metodę płatności, naciśnij "złóż zamówienie". Automatycznie uruchomi się panel płatności wpisowej. Po jej dokonaniu oraz zaksięgowaniu na koncie Foodbuy otrzymasz wiadomość o aktywowaniu Twojego konta Sprzedawcy. 

WAŻNE: wiadomość będzie zawierała link do Twojego panelu, login oraz hasło. 

   

8. Od tego momentu możesz dodawać swoje produkty i sprzedawać bezpośrednio do gastronomi. 

Na każdym etapie rejestracji możesz pisać na hello@foodbuy.pl lub dzwonić na infolinię +48790510700 

Kilka słów o opłatach w Foodbuy

01/06/2023
by Foodbuy Grzyb

FoodBuy daje pełną swobodę w realizacji zakupów przez przedsiębiorców HoReCa.

Dajemy wybór produktów, możliwość ich porównania oraz wiele narzędzi
informatycznych, które umożliwiają łatwe i powtarzalne zakupy. Zwiększamy wygodę
robienia zakupów. Nasz system pozwala robić swobodnie zakupy a płatności są
automatycznie rozdzielane. Dostawa jest realizowana od kliku do maksymalnie 24
godzin, w stałej cenie, bez względu na miejsce zakupu. 

Nie pobieramy ani marży ani prowizji od realizowanych transakcji. Liczba transakcji jest nieograniczona.

Opłata serwisowo utrzymaniowa dotyczy poszczególnych grup uczestników platformy.

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej

Jak działamy?

04/05/2023
by Foodbuy Grzyb

FoodBuy jest działaniem społeczno – gospodarczym. Naszym celem jest integracja przedsiębiorców wokół zwiększania efektywności biznesu.

Budujemy specjalistyczną platformę zakupową dla HoReCa, dzięki której codzienne, świetnie zarządzane zakupy produktów spożywczych i przemysłowych przyniosą realne oszczędności w food cost: od kilku do kilkudziesięciu procent.